Sammenspil, orkestre og bands

Bands og rytmisk sammenspil

Alder: 8+

Juniorblæs er et gratis tilbud til de elever som spiller et træblæse- eller messinginstrument, og som har fået instrumentundervisning i minimum et år.
Juniorblæs deltager ved Musikskolens koncerter og arrangementer i Musikhusets café, i Officerssalen, Musikskolens festival "Musik til Livet" i Symfonisk sal m.m. Andre koncersteder kan være Rådhushallen og DOKK1.

Hvis elever tidligere har spillet i Begynderblæs, så er Juniorblæs det næste trin i orkesterkæden. Man kan også starte direkte i Juniorblæs, hvis din hovedfagslærer vurderer at du er klar til det.
Vi starter med at spille 4-stemmige satser, og i løbet af forårssæsonen øver vi repertoire som bl.a. Aarhus Street Band og Aarhus Concert Band også spiller.
Efter et års sammenspil i Juniorblæs, vil man som regel være klar til næste orkestertrin, som kan være enten Aarhus Concert Band eller Aarhus Street Band.

Det forventes, at man øver sig godt på stemmerne hjemme mellem orkesterprøverne.
Undervisningen foregår på Brobjergskolen i lokale 302 onsdage kl. 17:30 til 18:30

Dirigent for Juniorblæs er Michelle Søndergaard Knudsen, e-mail: kmiso@aarhus.dk

Har du brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os på musikskolen@aarhus.dk eller tlf. 89 40 99 21.

• Sæson 22/23, Officersbygningen, onsdag kl. 17:15-18.30 ved Michelle Søndergaard Knudsen

Blæseorkestre

Strygeorkestre