Aarhus Concert Band

Fra 10 år (ingen øvre aldersgrænse)

Aarhus Concert Band (AaCB) har en nedre aldersgrænse på 10 år - hvis hovedfagslæreren ellers vurderer at man er klar.
Der er ingen øvre aldersgrænse - den ældste er i dag 28 år!

AaCB er et harmoniorkester for øvede blæserbørn og unge som vil være med i et orkester der har et stort socialt og musikalsk fællesskab.
Koncerterne bliver ofte filmet af forældre og findes på youtube. AaCB har også en officiel facebook-side: Aarhus Concert Band Fanpage - se her!

AaCB har siden 2007 haft mange koncerter og turnéer bl.a. Musikskolens arrangemeter "Musik til Livet" med koncert i Symfonisk sal, den årlige "Børn spiller for Børn"-skolekoncert turné, hvor vi kommer ud på mange forskellige folkeskoler, Musikskolens dag i Tivoli KBH, Byens Blæsere på DOKK1 - i forbindelse med afslutning af Aarhus Festuge.
I 2017 var AaCB for første gang med til at tænde juletræet på Rådhuspladsen første søndag i advent.
AaCB har haft mange spillejobs ude i byen og tjent penge til orkesterets udlandsture. De har bl.a spillet til den officielle åbning af Frederiksbjerg skole, EM i Ponyridning på Vilhelmsborg - hvor vi havde kæmpesucces med vores spil.
Orkesteret har flere gange været i Norge og spillet adskillige koncerter i forbindelse med Norges nationaldag 17. maj og orkesteret har også vært i Berlin et par gange med skolekoncerter, koncert på den Danske ambassade, flashmob ved Branderburger Tor m.m.

I samarbejde med musikskolens projekt "Flaskepost til fremtiden" samarbejde AaCB med børn fra Norge og Island, med Aarhus, Kristiansand og Reykjavik som mødesteder.
Børnene har på tværs af de tre lande arbejdet i mindre eller større grupper og selv skabt musikken.

AaCB's repertoire er en blanding mellem pop-funk-disney og klassisk - glad og fængende musik som de unge elsker at spille.

Det forventes at man øver sig på stemmerne hjemme mellem prøverne.
Dirigent for orkesteret er Line Birkeland, e-mail: libi@aarhus.dk

ØVEDAG TORSDAG 17:30-19:30 lokale 302 på Brobjergskolen.

Det er helt GRATIS at spille med os og børnene skal være med på vores aktiviteter og koncerter gennem året!

• Sæson 22/23, Brobjergskolen, torsdag kl 17:30-19:30