Trommer, Marimba og Slagtøj

Undervisning i trommesæt, marimba og percussion på Aarhus Musikskole

En forunderlig og spændende verden af puls og rytmer - toner og grooves

Her finder du nyttig viden om hvilke tilbud der findes og hvad der undervises i på vores 10 afdelinger på folkeskoler og i Officersbygningen, Vester Alle.
Undervisningen foregår enten som solo-elev (Spor 1), 2-mandshold (Spor 2) eller på hold af varierende størrelser.
Der er undervisning i trommesæt på alle afdelinger. Hvis man ønsker undervisning i marimba eller percussion, så skal du kontakte underviseren på de enkelte afdelinger for at høre om mulighederne netop der. (Se oversigt over undervisere)
God fornøjelse!

Undervisere

Jais Poulsen - Officersbygningen: Drumbeaters - (rytmisk værkstedshold), Backbeats og Performers (rytmisk sammenspil). Hasle Skole: trommesæt og percussion.
Henrik Christiansen - Strandskolen, Højvangskolen og Officersbygningen: Trommesæt, Rytmisk Grundskole og Rytmisk Sammenspil.
Lars E. Christiansen - Mårslet Skole, Højvangskolen og Officersbygningen: Trommesæt, Rytmisk Grundskole og Rytmisk Sammenspil.
Per Holm Dahl - Officersbygningen: Trommesæt, percussion og marimba (orkesterslagtøj, MGK på klassisk slagtøj).
Kristian Leth - Officersbygningen: Trommesæt, MGK og Marimbaband.
Per Kolling - Solbjerg Skole, Tranbjergskolen (afd. KI og GR.), Skåde Skole og Officersbygningen: Trommesæt og Drumbeaters.
Alexander Long Krogh - Beder Skole: Trommer

Musikskolen tilbyder derudover en række sammenspils-muligheder på hold som eksempelvis: Drumbeaters, Backbeats, Performers, Marimba Band, Aarhus Street Band, Aarhus Concert Band, Grobund, Rytmisk Sammenspil og Rytmisk Grundskole.

Instrumenter og priser

Øvexylofon/marimba og øvetrommesæt kan lejes. Musikskolens lærere hjælper også gerne med gode råd og vejledning i forbindelse med instrumentanskaffelse. For at kunne øve hjemme behøver du i starten kun at købe et par trommestikker, en øveplade, og evt. et sæt køller.

Alder

fra 7 år

Priser

Sæson 24/25 (12. august - 27. juni)